ماشین آلات ساختمانی

کاتر آسفالت بر یا کاتر بتن بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر یا همان ماشین برش آسفالت ماشینی است که برای بریدن سطوح آسفالتی و بتنی در خیابان، جاده و … استفاده میشود. دستگاه آسفالت بر میتواند دارای شاسی و موتورهای متنوع باشد. به همین دلیل تفاوت قیمت در همین زمینه وجود خواهد داشت.

در بازار به این ابزار ماشین کف بر نیز گفته میشود. از این ماشین در عملیات برش کف پیاده رو ها، سنگ فرش ها و موزائیک ها نیز استفاده میشود. استفاده از این ماشین برای پیمانکاران باعث افزایش سرعت انجام پروژه خواهد شد.

کاتر آسفالت بر که به عنوان اره آسفالت یا دستگاه برش آسفالت نیز شناخته می شود، یکی از تجهیزات ساختمانی است که برای برش سطوح آسفالت، لکه گیری، تعمیر و بازسازی آسفالت طراحی شده است. دستگاه های برش آسفالت معمولاً در پروژه های راهسازی، تعمیر و نگهداری و تعمیر که نیاز به برداشتن یا اصلاح روسازی آسفالت دارد، استفاده می شود.

دستگاه کاتر آسفالت معمولاً از یک تیغه دایره‌ای با موتور تشکیل شده است که روی یک شاسی با چرخ‌هایی برای تحرک نصب شده است. تیغه دایره ای به دندانه های ساینده مجهز شده است که می توانند مواد آسفالت را ساییده یا برش دهند. عمق برش را اغلب می توان مطابق با نیازهای خاص پروژه تنظیم کرد. معمولا شاسی دستگاه برش آسفالت از جنس ورق فولاد جوش داده شده سنگین ساخته می‌شود.

انواع کاتر آسفالت بر

  • کاتر آسفالت بر دستی

این دستگاه به دلیل اینکه سرنشین دار نیست و راهبری آن به صورت دستی می باشد، به اصطلاح آسفالت بر دستی نیز می گویند که نیروی خود کششی آن توسط اپراتور تامین می گردد. از مزایای استفاده از دستگاه آسفالت بر دستی میتوان به وزن پایین محصول و سهولت در جابجایی اشاره نمود.

  • کاتر آسفالت بر دیزلی

در کاتر آسفالت بر دیزلی، موتورهای دیزل 4 زمانه استفاده شده است که نسبتا آلودگی صوتی زیادی دارند و به دلیل قدرت بالا در این نوع موتور، می توان از انواع مختلف تیغه ها بهره گرفت و در پروژه هایی که وسعت زیادی دارد مناسب می باشد.

  • کاترآسفالت بر بنزینی

کاتر آسفالت بر بنزینی شامل موتور بنزینی درون سوز بوده که به دلیل در دسترس بودن سوخت بنزین، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کاتر در بیشتر پروژه ها کاربرد دارد و از انواع تیغه ها می توان استفاده کرد.

  • کاتر آسفالت بر برقی

در کاتر آسفالتبر برقی، الکترو موتور وظیفه تامین نیروی مورد نیاز را دارد که با برق تک فاز یا سه فاز کار می کند. این نوع کاتر قدرت کمتری نسبت به نوع بنزینی و دیزلی دارد و به دلیل استفاده دائم از برق، ضریب ایمنی پایینی دارد.

  • کاتر آسفالتبر تراکتوری

در کاتر آسفالتبر تراکتوری، کاتر به تراکتور متصل می شود و نیروی برش از طریق خروجی گیربکس ماشین تامین می گردد و چون برای استفاده به قدرت بالا نیاز دارد؛ تنها بروی تراکتور رومانی قابل نصب است. کاتر آسفالت بر تراکتوری در پروژه های بسیار سنگین می تواند آسفالت را تا عمق 30 الی 40 سانتی متر برش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *